Η δύναμη του anchor text στο SEO

"Content is King - Το Περιεχόμενο Είναι Βασιλιάς"

"Content Marketing - Το Ποιοτικό Περιεχόμενο Μετράει"

Πόσες φορές έχετε διαβάσει σε blogs που ασχολούνται με το SEO να μιλάνε συνεχώς για το περιεχόμενο και το πόσο καλό κάνει στο seo της ιστοσελίδας; Αρκετοί μάλιστα το συγκρίνουν με το link building υποστηρίζοντας ο,τι μια σελίδα με καλό content marketing θα κερδίσει καλύτερες θέσεις στα αποτελέσματα της Google! Έχει δημιουργηθεί μια παρεξήγηση και υποστηρίζουν ο,τι τα backlinks δεν έχουν πλέον τη δύναμη που είχαν κάποτε... επιμένοντας ο,τι μετράει το ποιοτικό περιεχόμενο περισσότερο!

Σε αυτό το άρθρο θα καταρρίψουμε αυτό το μύθο και θα αποδείξουμε ο,τι τα backlinks ήταν, είναι και θα είναι το σημαντικότερο κριτήριο για τη κατάταξη μιας ιστοσελίδας στο Google, ακόμα και χωρίς το κατάλληλο περιεχόμενο!

Αρχικά να πούμε με απλή λογική ο,τι αν ίσχυε ο μύθος του Content Marketing για το SEO, δηλαδή ποιοτικά κείμενα στην ιστοσελίδα, τότε όλοι θα παίρνανε κειμενογράφους και θα το γεμίζανε μόνο κείμενα! Έτσι θα υπήρχε κόντρα μεταξύ των ιστοσελίδων για το ποιος έχει τα περισσότερα και καλύτερα κείμενα....
Στη πραγματικότητα το Content Marketing είναι ένα από τα βασικά κριτήρια του SEO αλλά όχι αυτό που θα καθορίζει τη τελική κατάταξη της ιστοσελίδας.

Στο κόσμο του link building είναι γνωστό το anchor text ως το σημαντικότερο κριτήριο της SEO στρατηγικής που βάση αυτού μπορεί να καθοριστεί η τελική η κατάταξη της ιστοσελίδας!

Πάμε να το δούμε στη πράξη με ακραία παραδείγματα:

Παράδειγμα 1:
Κάνουμε αναζήτηση τη λέξη "Click here" στο Google και βλέπουμε τα παρακάτω αποτελέσματα.


Βλέπετε κάτι περίεργο στα αποτελέσματα;;
Εγώ βλέπω ο,τι είναι δύο ξέμπαρκες ιστοσελίδες, άσχετες με το θέμα που έκανα αναζήτηση!

adobe.com και paypal.com

Τι συμβαίνει: η αναζήτηση έγινε από Ελλάδα άρα λογικό είναι να εμφανίσει και Ελληνικά αποτελέσματα, όπως βλέπετε στις πρώτες θέσεις. Οι σελίδες αυτές έχουν αυτό το όνομα όπως και κάποιες άλλες ιστοσελίδες που μιλάνε για το click here είναι σχετικές, άρα είναι λογικό να εμφανίζονται. Η adobe και η paypal όμως ΔΕΝ έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο αυτό, ούτε έχουν κάνει content marketing σε αυτό αλλά εμφανίζονται λόγο των άπειρων backlinks που υπάρχουν σε άπειρες ιστοσελίδες σε όλο το κόσμο με anchor text click here!

Θα έχετε πετύχει σίγουρα ιστοσελίδες που λένε "Δε μπορεί να εμφανιστεί το περιεχόμενο click here για να κατεβάσετε το adobe reader". 
Το ίδιο και για το paypal "click here για να πληρώσετε με paypal"

Το anchor text click here χρησιμοποιείται σε όλο το κόσμο για όλες τις χρήσεις όπως για download, παραπομπές κ.α και όπως βλέπουμε τα περισσότερα οδηγούν στο adobe, paypal και αν συνεχίσετε στις υπόλοιπες σελίδες θα δείτε microsoft , youtube, dropbox, real κτλ που δεν έχουν καμία σχέση με τη λέξη αυτή!

Παράδειγμα 2: (σκληροπυρηνικό για γερά νεύρα)
Κάνουμε αναζήτηση την ελληνική λέξη "πηγη" στο Google και περιμένουμε να δούμε ελληνικά αποτελέσματα με θέμα τη πηγή και βλέπουμε τα παρακάτω αποτελέσματα:


Κάτι δε πάει καλά! Ούτε μια σελίδα που να γράφει για πηγή που έψαξα! Ας προχωρήσουμε στις επόμενες σελίδες αποτελεσμάτων:



Κουράστηκα! Έφτασα στη 18η σελίδα ακόμα δεν έχω δει καμία σελίδα που να μιλάει για πηγή παρά μόνο ειδησεογραφικά sites! Γιατί::::

Όπως θα έχετε προσέξει στα ειδησεογραφικά sites μεγάλα και μικρά, αντιγράφουν ειδήσεις από άλλα αντίστοιχα και βάζουν στο τέλος ένα link με anchor text πηγή και οδηγεί στην ιστοσελίδα που αντίγραψε την είδηση. Ουσιαστικά έκανε link building στην ιστοσελίδα αυτή με τη λέξη πηγή !
Υπολογίστε πόσες άπειρες αντιγραφές με πηγή έχουν γίνει.... δηλαδή πόσα backlinks υπάρχουν στο ελληνικό διαδίκτυο με τη λέξη πηγή...

Με λίγα λόγια η ελληνική λέξη πηγή έχει "καεί" για τη google και δε μπορεί να κάνει κανένας SEO σε αυτή τη λέξη, ούτε καν το χωριό Πηγή των Σερρών, ούτε το χωριό Πηγή Ρεθύμνης!

Ο μοναδικός τρόπος για να εμφανιστεί κάποιος πρώτος με τη λέξη πηγή είναι να κάνει 10.000 ποιοτικά backlinks με anchor text τη λέξη πηγή αφού τόσο κατά μέσο όρο έχουν οι σελίδες που είναι στη πρώτη σελίδα!

Παράδειγμα 3: (να τραβήξουμε τα μαλλιά μας)
Στο κόσμο του SEO ένα άλλο πρόβλημα που απασχολεί τους SEO experts είναι η λέξη που στοχεύουν, αν θα προτιμήσουν τον ενικό ή το πληθυντικό ανάλογα με τις αναζητήσεις που γίνονται. Αποτέλεσμα αυτού έχει το google να καταλαβαίνει τη λέξη άσχετα με το πως είναι γραμμένο στην ιστοσελίδα και να την εμφανίζει και με τους 2 τρόπους, όχι όμως στην ίδια θέση. Δηλαδή αν κάνετε αναζήτηση μια λέξη στον ενικό και μετά στο πληθυντικό, χοντρικά θα δείτε τα ίδια αποτελέσματα με απόκλιση μερικών σελίδων μεταξύ τους. πχ νυφικά και νυφικό.

Για χάρη του πειράματος έκανα αναζήτηση και την λέξη "πηγες" και βγήκαν τα εξής αποτελέσματα:



Όπως βλέπετε εδώ έχουμε σωστά αποτελέσματα σύμφωνα με τη λέξη που κάναμε αναζήτηση και εμφανίζεται ακόμα και η λέξη στον ενικό στα πρώτα αποτελέσματα! Εδώ κατάλαβε ακριβώς τι ψάχνουμε και μας εμφάνισε ακόμα και φωτογραφίες, wikipedia κτλ. Αυτό σημαίνει ο,τι αφού δεν βρήκε το google backlinks με anchor text "πηγές", έψαξε μέσα στα περιεχόμενα των σελίδων και μας έδωσε αποτελέσματα βάση του περιεχομένου!

Αυτό είναι η απόδειξη ο,τι τα backlinks με anchor text, υπερισχύουν το περιεχόμενο!

Φυσικά το καλύτερο είναι ο συνδυασμός αυτών των δύο γιατί από μόνο του κανένα δε μπορεί να φέρει βατά αποτελέσματα!

(εκτός αν το πλακώσετε στο black hat seo με anchor text και εμφανιστείτε στα αποτελέσματα όπως εμφανίστηκε η "πηγή" και όπως ήδη εμφανίζονται πολλές εμπορικές ιστοσελίδες που ΔΕΝ έχουν κείμενα, ούτε τίτλους)

Κάτσε να πάρω τηλέφωνο τον Matt Cutts να τον ενημερώσω για τη Πηγή