Canonical URL

Σας έχει τύχει ποτέ να σερφάρετε σε μια ιστοσελίδα και ειδικότερα σε κάποιο eshop και να βλέπετε διαφορετικά προϊόντα και διαφορετικά urls αλλά ο τίτλος, το meta description και ίσως το κείμενο να είναι το ίδιο; Σίγουρα ναι.

Συνήθως αυτό συμβαίνει στα eshops που κάποια κατηγορία έχει πολλά προϊόντα άρα και πολλές υποσελίδες γιατί δε χωράνε όλα σε μία. Έτσι δημιουργούνται πολλές σελίδες έχοντας το ίδιο θέμα!

Παράδειγμα:
Ένα eshop πουλάει 50 laptops. Η κάθε σελίδα κατηγορίας χωράει 10. Έτσι έχουμε 5 "διαφορετικές" σελίδες αλλά με το ίδιο θέμα, δηλαδή τα laptops.
Υπάρχουν 5 σελίδες με τίτλο "laptops" με τα εξής urls:
http://www.domain.gr/laptops.html
http://www.domain.gr/laptops/2.html
http://www.domain.gr/laptops/3.html
http://www.domain.gr/laptops/4.html
http://www.domain.gr/laptops/5.html

Μπαίνει λοιπόν το robot της Google και βλέπει 5 σελίδες με laptops. Αν ήσασταν εσείς, ποια σελίδα θα εμφανίζατε στα αποτελέσματα και γιατί;
Πολύ λογικό θα ήταν η πρώτη σελίδα ώστε μετά ο χρήστης να συνεχίσει να σερφάρει και στις υπόλοιπες με τη σειρά. Η Google όμως πως θα καταλάβει ποια είναι η πρώτη;

Υπήρχε μια σύγχυση στα αποτελέσματα και εμφάνιζε κάποια τυχαία σελίδα ή πολλές φορές και 2 - 3 σελίδες. Έτσι λοιπόν η Google το 2009 δημιούργησε ένα νέο tag, το canonical, που μπορούμε να πούμε εμείς στη google ποια σελίδα θέλουμε να εμφανίσει στα αποτελέσματα για τη κατηγορία αυτή.

<link rel="canonical" href="http://www.domain.gr/laptops.html" />


Τοποθετούμε αυτό το tag και στις 5 σελίδες κι έτσι οδηγούμε το robot της google και του λέμε πάντα να εμφανίζει τη πρώτη σελίδα!

Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις όπως:

πχ 1. Ένα eshop πουλάει λουλούδια σε 3 διαφορετικά χρώματα και το cms δημιουργεί 4 διαφορετικά urls.

πχ 2. Το cms δημιουργεί 2 δυναμικά διαφορετικά url για το ίδιο προϊόν:
(βλέπε Joomla-virtuemart)

/products/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=10108&category_id=115&option=com_virtuemart&Itemid=1

/mplouzes/kalokairines/ibiza.html

πχ 3. Έχετε γράψει ένα άρθρο στην ιστοσελίδα σας και το έχουν αντιγράψει και άλλες σελίδες. Αν οι άλλες σελίδες βάλουν canonical προς το άρθρο σας, τότε θα εμφανίζεται πάντα η δική σας σελίδα στα αποτελέσματα και όχι άλλων, όπως γίνεται συνήθως, γιατί κανένας δε το κάνει..

Επίσης αυτό βοηθάει στο seo ranking με τα backlinks γιατί αν κάποιο backlink δίνει δύναμη στη τρίτη σελίδα, εμείς το οδηγούμε να δώσει δύναμη στη πρώτη. Φανταστείτε λοιπόν να ενώσουμε όλα τα backlinks και να ρίξουμε τη δύναμη στη πρώτη.



Ουσιαστικά κάνουμε redirect το robot εκεί που θέλουμε εμείς!


Για το Wordpress υπάρχει δωρεάν το plugin WordPress SEO by Yoast που μέσα από αυτό μπορούμε να κάνουμε τις ρυθμίσεις του seo καθώς και για τα canonical uls.



Αντίστοιχα υπάρχουν και για το Joomla, Drupal κτλ και τα cms shop συνήθως έχουν ενσωματωμένη τη λειτουργία αυτή!