Ψαχτήρια τιμών vs SEO


Σίγουρα κάνοντας αναζήτηση στο Google κάποιο συγκεκριμένο προϊόν ή κάποιο είδος θα βλέπετε συνεχώς στη πρώτη σελίδα και αποτελέσματα από τα site συγκριτικών τιμών που έχουμε στην Ελλάδα. Γεννιέται ένα εύλογο ερώτημα όμως από το χρήστη έχοντας πάντα ως χρυσό κανόνα της Google


να βρίσκει αυτό που θέλει ο χρήστης άμεσα

από που κι'ως που εμφανίζονται αυτά τα sites αφού ΔΕΝ περιέχουν το αντικείμενο που αναζητούμε;!

Τα συγκριτικά τιμών ουσιαστικά είναι μηχανές αναζήτησης που δουλεύουν με δική τους βάση δεδομένων και εμφανίζουν στο χρήστη αποτελέσματα βάση κάποιων φίλτρων που επιλέγει. Αυτά μπορεί να είναι είδος, μάρκα, μέγεθος, χρώμα, τιμές κ.α. Πρόκειται δηλαδή στη πραγματικότητα για ένα μεγάλο eshop που εμφανίζει προϊόντα άλλων eshops!

Είναι αυτό που ζητάει ο χρήστης όμως; Βρίσκει άμεσα αυτό που θέλει;
Θεωρητικά ναι, πρακτικά όχι!
Θεωρητικά βρήκε ένα site και βλέπει γραμμένο το αντικείμενο που έκανε αναζήτηση. 
Πρακτικά έψαχνε να βρει sites που περιέχουν πληροφορίες γι'αυτό αλλά δε βρήκε παρά μόνο παραπομπές links προς άλλα sites που όντως έχουν πληροφορίες γι'αυτό. Όπως ένας κατάλογος δηλαδή που περιέχει άλλες ιστοσελίδες.

Αυτό μοιάζει ακόμα και με sites που δημιουργούν περιεχόμενο αυτόματα αντιγράφοντας ειδήσεις από άλλα ειδησεογραφικά sites βάζοντας ένα intro text και παραπομπή για περισσότερα στην σελίδα που περιέχει το αυθεντικό άρθρο.

Με βάση τους κανόνες που ορίζει η Google, το αντιγραμμένο περιεχόμενο είναι αρνητικό για το seo κι έτσι τυπικά εμφανίζονται υψηλότερα τα sites που περιέχουν το αυθεντικό άρθρο και μετά τα αντιγραμμένα. 

Πόσο "SEO" είναι αυτό για τις μηχανές αυτές;
Καθόλου! Όλα τα περιεχόμενα των sites αυτών (OnPage) καθώς και το link building (OffPage), παραβαίνουν τους κανονισμούς της Google! Με λίγα λόγια δε θα έπρεπε να έχουν καλές θέσεις στο Google και τυπικά θα έπρεπε να είχαν τιμωρηθεί με penalty! 

Ανάλυση OnPage
Ας δούμε τα απολύτως βασικά που μαθαίνει ένας SEO expert σε βρεφονηπιακό στάδιο:

α) Τίτλος
Οι τίτλοι τους είναι μια χαρά σωστά. Δε μπορούσαν να κάνουν λάθος εδώ.

β) Meta description 
TRAGIC! Παντού το ίδιο meta description με μόνη αλλαγή τη λέξη κλειδί στη πρόταση και αρκετές φορές...
πχ1. Βρες τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία ΧΧΧΧΧΧ. Διάβασε σχόλια & αξιολογήσεις χρηστών και επίλεξε το προϊόν που σε ενδιαφέρει από την κατηγορία ΧΧΧΧΧΧ.

πχ2 Βρες την καλύτερη τιμή για ΧΧΧΧΧΧ. Ψάξε σε ελληνικά καταστήματα για προϊόντα της κατηγορίας ΧΧΧΧΧΧ. Διάβασε κριτικές και reviews για προϊόντα της κατηγορίας ΧΧΧΧΧΧ

ΣΙΓΑ μη καθόντουσαν να γράφουν διαφορετικά meta descriptions για κάθε κατηγορία και προϊόν. ΈΕΕΕλα μωρέ τώρα! 

γ) Περιεχόμενο (μοναδικό περιεχόμενο στα κείμενα)
Τίποτα! Τα τεχνικά χαρακτηριστικά που γράφουν οι συνεργάτες και πολλά είναι....

δ) H1
Ότι έχει και ο τίτλος. Δεν μπορούσε να ήταν κάτι άλλο πιο εύκολο και γρήγορο. 

Ανάλυση OffPage
Εδώ τα πράγματα είναι τόσο τραγικά που πιο ΒlackΗat SEO πεθαίνεις! Το μεγαλύτερο ποσοστό που είναι DoFollow προέρχονται από banners στους συνεργάτες-πελάτες σε κάθε σελίδα και υποσελίδα τους! Δηλαδή είναι ουσιαστικά σαν πληρωμένα links που παραβαίνουν τους κανόνες ακόμα και με τη μέθοδο DoFollow!

Ο κανονισμός της Google είναι σαφής!
α) Απαγορεύονται τα πληρωμένα backlinks!
β) Απαγορεύονται τα footer links ή banners που επαναλαμβάνονται σε όλες τις υποσελίδες. Επιτρέπεται μόνο αν είναι NoFollow!

Αποτέλεσμα αυτών είναι οι σελίδες αυτές να έχουν αποκτήσει υψηλό Page Rank (6) και φυσικά καλύτερες θέσεις στα αποτελέσματα έναντι των φυσικών, πρωτότυπων και ποιοτικών ιστοσελίδων ή eshops!

Γιατί εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα αφού παραβαίνουν του κανόνες της Google; 
"Φταίει" το χρυσό τρίπτυχο του SEO!
α) Τίτλος! Έχουν τη λέξη κλειδί στο τίτλο. so simple!
β) Επισκεψιμότητα! Τα έχει μάθει ο κόσμος με οποιοδήποτε τρόπο όπως διαφημίσεις σε facebook, ραδιόφωνο, τηλεόραση, στόμα με στόμα κτλ και μπαίνουν οι χρήστες direct!
γ) Πολλά Backlinks! Έχουν αποκτήσει υπερβολικά πολλά backlinks από πολλά sites ακόμα και αν παραβαίνουν τους κανόνες της Google αλλά αρκεί που είναι από φυσικές σελίδες και όχι με spam μεθόδους! 

Είναι τόσο απλό που καταργεί τους "μύθους" του BlackHat SEO και σε κάνουν να αναρωτιέσαι τι είναι WhiteHat και αν αξίζει στη τελική να ασχοληθείς με το SEO της ιστοσελίδας σου.

Κάτι άλλο "έξυπνο" που έχουν κάνει είναι το εξής:
Οι σελίδες αυτές ΔΕΝ έχουν εξωτερικά links προς τις άλλες σελίδες, όπως θα έπρεπε να έχουν link προς τις σελίδες των προϊόντων των πελατών που συνεργάζονται , που άλλωστε αυτός είναι ο λόγος λειτουργίας τους!

Ένας από τους κανόνες της Google είναι: Απαγορεύονται τα πολλά dofollow links προς άλλες σελίδες. Αν έχετε ιστοσελίδα που φιλοξενεί πολλά links προς άλλες σελίδες όπως οι κατάλογοι, τότε τα links πρέπει να είναι NOFollow

Πράγμα που σημαίνει οτι τέτοιες σελίδες θα πρέπει να έχουν εξωτερικά links NOFollow!
Οι συγκεκριμένες ΔΕΝ έχουν ούτε καν NOFollow για 2 συμφεροντολογικούς λόγους:

1) Ανταλλαγή links! Αν είχαν έστω nofollow links προς τους πελάτες τους, αφού ήδη οι πελάτες έχουν links προς αυτούς τότε αυτομάτως βλέπει η Google οτι γίνεται ανταλλαγή πολλών link. Αυτό το απαγορεύει η Google και αν το κάνανε τότε θα είχαν χάσει αρκετή seo δύναμη και θέσεις στα αποτελέσματα!

2) Κέρδος ranking! Το link building περιλαμβάνει και το NOFollow. Δηλαδή ακόμα και μερικά NOFollow links είναι καλά για τη βελτίωση κατάταξης. Αυτό σημαίνει οτι ακόμα και NOFollow links να δίνανε προς τους συνεργάτε, ουσιαστικά θα τους έκαναν link building! Έτσι θα δημιουργούσαν αντιπάλους για τους εαυτούς του! Ακόμα χειρότερο γι'αυτούς θα ήταν αν δίνανε link προς τους πελάτες τους αλλά οι πελάτες τους δε δίνανε links προς αυτούς! Τότε ούτε καν στη πρώτη σελίδα της Google δε θα τους βλέπαμε.

Αυτό που έχουν κάνει είναι να αντικαταστήσουν τα links με έναν ενδιάμεσο σύνδεσμο (παρόμοια λειτουργία με τα url Shortener αλλά με php που λειτουργεί για να μετράει τα στατιστικά των κλικς) κι έτσι η Google δε βλέπει κανένα εξωτερικό link! 

Έτσι δε μεταφέρει τίποτα προς τους συνεργάτες αλλά αντιθέτως οι πελάτες προς αυτούς μόνο!

Έχουμε και λέμε!
Πολλά links από σχετικές αρχικές και εσωτερικές υποσελίδες προς τις αυτούς! Το σχετικές δεν είναι τυχαίο.... Στους άγραφους κανόνες τις Google περιλαμβάνει και το εξής: Έχοντας link από σελίδα που έχει το ίδιο θέμα με τη σελίδα προορισμού, το link αυτό έχει περισσότερη επίδραση στα rankings!

Δηλαδή: Φανταστείτε 50 eshops που πουλάνε ρολόγια, να δίνουν dofollow links προς μια ιστοσελίδα! Αυτή η σελίδα είναι αδύνατον να μην έχει καμία σχέση με ρολόγια!

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όλες αυτές οι ιστοσελίδες να "σπρώχνουν" ψηλά αυτή τη σελίδα και τον εαυτό τους προς τα πίσω!

Στη πράξη σημαίνει οτι αν όλοι οι πελάτες τους ΔΕΝ βγάζανε banner link προς αυτούς, αυτοί δε θα είχαν τα αποτελέσματα στο Google που έχουν σήμερα και οι ίδιοι θα ήταν σε καλύτερη μοίρα... 

Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών είναι οι εταιρείες αυτές να βρίσκονται στη πρώτη σελίδα με τις περισσότερες εμπορικές λέξεις κλειδιά που γίνονται αναζήτηση με είδη και προϊόντα! Μάλιστα έχουν αποκτήσει τόσο μεγάλη seo δύναμη που εμφανίζονται ακόμα και με άσχετες λέξεις που δεν έχουν καμία σχέση με το περιεχόμενο, απλά τυχαίνει να το αναφέρουν. Φανταστείτε λοιπόν τι δύναμη έχουν που ακόμα και απλά μια λέξη που αναγράφεται στη σελίδα τους, εμφανίζεται στη πρώτη σελίδα! Π.χ. μόδα Δε νομίζω οτι κάποιος που ψάχνει για μόδα να διαβάζει, ψάχνει αυτομάτως να αγοράσει και ρούχα. Δεν είναι εμπορεύσιμο προϊόν η μόδα. Αν δείτε τις υπόλοιπες ιστοσελίδες που εμφανίζονται, πολύ σωστά περιέχουν κείμενα για να διαβάσει κάποιος!

Έτσι λοιπόν αυτό είναι εχθρός του SEO όταν κάποιος ξεκινάει να κάνει seo στην ιστοσελίδα του, θα πρέπει να παρακαλάει να μην έχουν στα περιεχόμενα τις λέξεις κλειδιά που επιθυμεί!
Ως τώρα περιέχουν τις περισσότερες εμπορικές λέξεις και προϊόντα που σημαίνει οτι είναι σοβαρός λόγος κάποιος να μην κάνει καθόλου WhiteHat SEO και γίνεται μονόδρομος το BlackHat SEO.
Για φανταστείτε να επεκταθούν και σε υπηρεσίες τι αποτέλεσμα θα έχει. Πανικός!

Ακόμα χειρότερα, φανταστείτε να εμφανιστούν συνολικά 10 τέτοιες μηχανές αναζήτησης! Η πρώτη σελίδα θα είναι μονοπώλιο αυτών και οι υπόλοιποι θα κλαίνε τη μοίρα τους και πολύ περισσότερο οι SEO experts που δε θα έχουν έδαφος θα δουλέψουν! 

Άραγε τότε ποια θα είναι η μηχανή αναζήτησης; Η Google ή αυτές;

Γιατί Google δεν εμφανίζεις αποτελέσματα από άλλες μηχανές αναζήτησης όπως bing παρά μόνο από αυτές; Μηχανές αναζήτησης δεν είναι και αυτές;

Αυτές οι μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να έχουν την ίδια αντιμετώπιση όπως οι υπόλοιπες! Είναι τραγικό να τιμωρούνται με πέναλτυ ιστοσελίδες με 10 black blacklinks και αυτές με χιλιάδες να είναι στη κορυφή με όλες τις λέξεις!

Google μ'ακούς;; Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος!

Η Google έχει μπει ήδη στο παιχνίδι των τιμών με την υπηρεσία Google Shopping www.google.com/shopping
Περιμένω να δω τι θα γίνει όταν εμφανιστεί και εδώ στην Ελλάδα.... ω ρε γλέντια!